افتتاح حوزه علميه جعفريه شهرستان خلخال

مراسم افتتاح حوزه علميه جعفريه خلخال با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل، امام جمعه خلخال، رئيس اداره تبليغات اسلامي و موسس حوزه علميه خلخال برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام دکتر سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در مراسم افتتاح حوزه علميه خلخال در سخناني گفت: جايگاه علماي خلخال در حافظه تاريخ محفوظ مي باشد و خلخال مهد تربيت عالمان ديني بزرگي بوده است.

 

وي گفت: حوزه علميه خلخال مي تواند در اين جايگاه متعالي خاستگاه تربيت نفوس مستعد براي خدمت به آرمان متعالي تربيت اسلامي در جامعه باشد و شخصيت جامعي مثل آيت اله يکتايي در اين شهرستان که سال ها در سنگر تربيت نفوس و در ايام دفاع مقدس در جبهه و جنگ حضور فعال داشتند مزيد اين مطلب مي باشد.

 

امام جمعه اردبيل خاطر نشان کرد: تيم مديريتي حوزه علميه از افراد صاحب تدبير و علم مي باشند که قطعا شاهد تحول اساسي در پيشرفت اين مرکز فرهنگي خواهيم بود.

 

وي همچنين با تجليل از زحمات مديريت قبلي حجت الاسلام صدري تاکيد کرد که اقشار مختلف براي موفقيت مديريت جديد حجت الاسلام اکرمي ايشان را ياري کنند.

 

در ادامه موسس حوزه علميه خلخال در سخناني اظهار داشت: منطقه خلخال حوزه عالم‌پروري بوده و خدمات شايسته‌اي براي انقلاب انجام داده است.

 

آيت‌الله هيبت‌الله يکتايي به خدمات شايسته پيامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و تقويت مساجد به عنوان سنگر دين در آن عصر اشاره کرد و گفت: تلاش‌هاي امام راحل در راستاي حاکميت اسلامي در ايران بود که به نتيجه رسيد.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان کرد: جوانان در جامعه مورد توجه باشند و اين توجه در سنگر مسجد به عنوان متمرکزترين مبادي وحدت و توسعه دين اسلامي بايد مد نظر باشد و از جوانان در اين محفل استقبال شود.

 

آيت الله يکتائي در بخش ديگري از سخنان خود تقويت اسلام را تقويت پايه هاي مردمي عنوان نمود و گفت: جامعه نبايد به زندگي دنيوي چشم دوخته و در آباد سازي زندگي اخروي و معنوي خود کوشا باشد.

 

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام اکرمي مدير حوزه علميه خلخال نيز در سخناني اظهار داشت: براي سال تحصيلي جديد از اساتيد حوزه علميه قم براي کيفيت بخشي بيشتر به تدريس براي طلاب برنامه‌ريزي و دعوت شده و اميدواريم اين حوزه علميه در سطح استان به عنوان حوزه نمونه فعاليت خود را از سر گيرد.

 

در اين مراسم حجت الاسلام سيد محسن محسني رئيس اداره تبليغات اسلامي خلخال ضمن ابراز خرسندي از آغاز فعاليت حوزه علميه در اين شهرستان، آمادگي اين اداره را براي همکاري در جهت پيشبرد اهداف و مقاصد آموزشي و تبليغي اعلام کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :